Proč v červnu nebudou nové známky

15.06.2017

Vážení členové,

budu rád, když si tento příspěvek přečtete do samého konce. Již předem upozorňuji, že tento příspěvek vkládám na tyto stránky sám za svoji osobu a klub od svých myšlenek, pocitů a reakcí zcela distancuji.

Jak jste byli již včera informováni, na sobotní burze nebude možné vyzvednout novinky, které vycházely v průběhu minulého týdne. Proč se tak ale stalo? Známky nám většinou chodí v rámci několika dní po jejich vydání, sami víte, že tomu tak většino opravdu je. A najednou stále nikde nic, takže mě přirozeně napadlo kontaktovat příslušné oddělení v aparátu České pošty.  
Hned druhý den dopoledne mi ze zmíněného oddělení volala paní, která mne informovala, že SČF zatrhla České poště zasílat nám, Plzeňákům, známky, protože jim ještě nepřišel jistý podepsaný dokument... Chápete to? Jeden jediný papír... papír, ve kterém se já jako novinkář zavazuji odpovědností za zaslané známky. V celé věci je nejvíce komické to, že tento dokument byl odeslán. Ale zkrátka asi nedošel... no co, to se přeci stát může, ale šokující na celé věci je, že mi o tom nedal vědět nikdo, dokud jsem se sám neozval. Rychle jsem sednul k počítači a začal jsem psát mail na SČF, za chvilku jsem musel odjíždět do práce a využil jsem rovněž momentu, kdy jsem byl ještě dostatečně rozčílený. Má zpráva byla konkrétní a silně útočná.
Samozřejmě, že jsem zmínil již výše popsané. Dále - je to několik dní nazpět, kdy předseda klubu volal, že ho urgovali z ČSF, aby urychleně nechal poslat na jejich účet peníze za příspěvky. To ano... o ty si zavolají (nebo napíšou... nevím jakou formou tuto výzvu obdržel), ale že jim nepřišel papír, který mě osobně zmocňuje manipulovat s doručenými známkami, to nikdo neřeší.

Poměrně záhy přišel mail od SČF, kde mi někdo pro mě zcela nepodstatný (nyní si nevzpomenu, jak se jmenoval a hledat ho je ztráta času) hned v počátku zprávy učinil laskavost, kdy vysvětlit, že přestože nemá ve zvyku na sprosté zprávy odpovídat, u mě udělá výjimku. 
Tenhle někdo mi začal vysvětlovat, že uzavřeli nějakou novou smlouvu s ČP či co, a že my musíme dělat tohle a tohle a že nás už dlouhou dobu žádají o zaslání toho a toho a spousta pláče a fňukání. Taky psal, že nás o tom poštovní cestou informovali, avšak že prý přeci nemohou vědět, jestli dopis došel nebo nedošel. 
Je vůbec komické už to, že na základě staré smlouvy jsem byl důvěryhodný, po uzavření nové již nikoliv.
Vidíte to? Takže pán z křesla nemůže vědět, jestli od nich dopis došel nebo ne, v opačném případě (když jsem já byl de facto v totožné situaci) je jednodušší nám radši pozastavit odběry, než se ozvat. 
Psal o různých věcech, co jsme nebyli schopni udělat a jako klub jsme o nich nějakou dobu již žádáni. Já o těch věcech nevím nic a upřímně, z vysoka na ty jejich věci kašlu, protože já sbírám známky a nejsem jejich sekretářka. 
Odepsal jsem ještě jednu zprávu, která se týkala následujících témat:

1) Napsal jsem, že pokud chtějí, budu jim dopisy posílat doporučeně, ale pošlou mi na ně peníze. Od klubu jsem žádné nikdy nedostal, protože je ani nechci, ale aby si na SČF měnili smlouvy a já pořád něco posílal (hlavně za své)??? Kdo by to dělal... 
V tomto ohledu jsem pánovi musel připomenout, že mě na rozdíl od něj peníze nikdo za nulový výkon neposílá. A že by se se svou velkorysostí, kterou předvedli v nedávném vydání časopisu Filatelie, neměli příliš chlubit... 
Teď jen pro zamyšlenou... Platíme 250 Kč na osobu za členství. Víte, jakou máme jako klub slevu na nakoupené známky? Rovných 6 %. Těchto 6 % představuje opravdový "zisk" pro náš klub, který si skutečně SČF nebere... No ale bere si 250 Kč za hlavu. Víte jaký by musel roční nominál, aby těch 6 % udělalo již zmíněný příspěvek 250 Kč? Rovných 4 166 Kč, a to podotýkám, že bychom byli na nule! S úsměvem musíme konstatovat, že přestože se nominále známek do přehnaných výšin žene mílovými kroky, tak špatně na tom v tomto ohledu skutečně ještě nejsme. 
Ano, někdo může namítnout, že dostane černotisk a pozvánku do PM... co na to říct... nedávno byly nabízeny na internetu za 60 Kč. Ale byl bych jako oni, kdybych nepřiznal, že se jedná o milý bonus, i když... za 250 Kč... ???

Mám velkou chuť napsat, že takto zoufalé přihlášení se o zaslání peněž za členské příspěvky by mohlo mít co dočinění se startující sezónou letních dovolených... ale nenapíšu to...


Ono je sice pravda, že příspěvky se zaslaly pozdě. Jenže to je opět o členech, když někteří nezaplatí, co můžeme dělat... Abych si nevymýšlel i já osobně (přestože jsem na každé burze) jsem je zaplatil s prodlením. Jenže tady jde o lidi, kteří už nikdy více do našich řad nepřijdou.

Aby toto fungovalo podle představ SČF, museli bychom v únoru zrušit členství všem členům, kteří příspěvky nezaplatili, ale... do jaké míry je to správné, třebas když se nědo skutečně na několik burz nemůže dostavit nebo když někdo onemocní... a je vám jistě více než jasné, že nejbližší přbuzní v těchto případech řeší úplně jiné věci.

Představte si, že by se to stalo někomu z vás, a to nikomu nepřeji nic zlého. Pak přijdete a až vám řeknu, že jste byli vyškrtnuti, začnete na mě (právem) řvát... (ale budete řvát na mě, ne na ně) a říkat mi o tom, že jste z nějakých důvodů nemohli přijít...
Já budu jen krčit rameny, budu vědět, že máte pravdu, ale nedokážu vám vysvělit, že "pláčete na špatném hrobě".

Avšak pochopení ze strany SČF je na základě toho co jsem viděl zcela nulové. 
Myslím, že někteří filatelističtí funcionáři by byli znamenitými exekutory či vymahači, mají na to nejlepší předpoklady - vytěžit mamon za každou cenu, bez použití rozumu a svědomí.


2) Pán si velice stěžoval na aktivitu, respektive pasivitu klubu ohledně zpětného zasílání jejich výmyslů. Nu tedy dobrá. Jak jsem psal, skutečně o těch jejich požadavcích nic nevím, a i kdybych věděl, na jejich voloviny prostě nemám čas. 
Nějaké seznamy členů a podobné hovadiny, které jsem dělal již několikrát... K čemu? Kartotéku členů samozřejmě máme a samozřejmě není aktuální, když se lidé stěhují či v nejsmutnějším případě umírají. Mám snad chodit dům od domu a ptát se jestli tam náhodou nebydlí někdo z našich, již delší dobu nezvěstných členů? Z křesla dokážu vymyslet takových zlepšováků 5 do minuty.
Ale beztak jsem morálně cítil potřebu pána upozornit, kdo je předsedou našeho klubu a že (předseda jistě promine) i přes časové i zdravotní komplikace vynakládá maximální snahu vyhovět, přestože by si SČF měla uvědomit, že tu není pouze ona s kým komunikujeme. 
V návaznosti na předchozí odstavec jsem si nemohl odpustit, že je to vina především SČF, že mladí lidé, kteří by časem mohli vést kluby a v některých věcech by patrně asi byli aktivnější, se filatelii nevěnují.

3) Pán byl pozván k nám v sobotu na burzu. Nabídl jsem, aby neodjížděl na chalupu a přijel nám všem vysvětlit, proč naše známky nemůžeme nyní dostat... ale důrazně jsem ho upozornil, že na každý jeho argument mám pět svých.

Závěr:
Celou věc vyřešíme, to je bez debat. Poštu jsem však požádal, aby nám známky z minulého týdne a rovněž i druhou emisi červnových známek (tuším 21. 6.) zaslali až v zářijovém termínu. Věřím, že prostý důvod zcela jistě pochopíte - na zaplacení zásilky známek máme cca 3 týdny. V případě, že bychom celou věc vyřídili, což se do soboty zcela jistě nestihne, museli bychom známky zaplatit ještě než bychom je vůbec poskytli vám na burze a takovou částkou i přes 6 % velkorysost od SČF logicky nedisponujeme.
Víte, těch 6 % to by nebyl ten problém. Nejsme firma, abychom se snažili o statisícové zisky. Já osobně s tím nemám vážně problém. Jde však o to, že v momentě, kdy si někdo naobjedná známky a dlouhodobě si je nevyzvedne (dlouhodobě myslím třebas období jednoho kalendářního roku), už je celý systém na rozsypání a hroutí se, protože už se dostáváme do červených čísel. 
Konkrétně - Pokud si někdo již nikdy nevyzvedne známky v hodnotě 1000 Kč, musíme od ostatních členů vybrat 16 666 Kč, abychom zmíněných 1000 Kč pokryli.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky